Contact

Neem gerust contact met ons op

Contactgegevens Riemersma Leasing

BEZOEKADRES

Riemersma Leasing

De Waterman 7-a

5215 MX ‘s-Hertogenbosch

 

Let op: vanwege werkzaamheden aan de N279 is bedrijventerrein De Brand tot oktober 2017 minder goed bereikbaar. Bekijk hier de omleidingsroute.

POSTADRES

Riemersma Leasing

Postbus 5004

5201 GA ‘s-Hertogenbosch

TELEFOONNUMMERS

Riemersma Leasing

+31(0)73 850 47 50

24-uurs Alarmdienst

+31(0)73 850 47 50

Afdeling Reparatie en Onderhoud

+31(0)73 850 47 51

Afdeling Schade

+31(0)73 850 47 52

BANKGEGEVENS

IBAN: NL74 INGB 0006 6091 41

BIC: INGBNL2A

BEDRIJFSGEGEVENS

KvK: 16039898

BTW: NL.00.50.70.752.B.01

Contactformulier

Contact met Riemersma Leasing? Bel of mail ons, of neem contact op via onderstaand contactformulier.
Wij nemen dan binnen 24 uur contact met je op.

Plan route

Nieuwsbrief

Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een antwoord op de meest gestelde vragen:

verzekeringen

Hoe vraag ik een groene kaart aan voor de aanhanger of caravan?

U kunt een groene kaart voor uw aanhanger of caravan hier aanvragen.

Is een groene kaart voor een aanhanger of caravan nodig?

Aanhangers en caravans zijn meeverzekerd met het trekkende motorrijtuig (alléén WA-dekking) en hebben in principe geen aparte groene kaart nodig. Een uitzondering hierop vormen Duitsland, Polen en Spanje. In deze landen heeft u voor de caravan een aparte groene kaart nodig die u kunt aanvragen bij de verzekeraar van het trekkende motorrijtuig. U dient zelf zorg te dragen voor de eventuele casco verzekering van uw aanhanger of caravan.

Ben ik verzekerd tegen diefstal van een autoradio of navigatiesysteem?

Is uw autoradio of navigatiesysteem opgenomen in het leasecontract? Dan is deze automatisch meeverzekerd.
Echter, als u voor eigen rekening achteraf een audio- of navigatiesysteem heeft laten monteren is deze meeverzekerd tot een maximum van € 450,- excl. BTW, mits dit vooraf schriftelijk (incl. aankoopnota) aan Riemersma Leasing is medegedeeld.

Brandstof

Wat moet ik doen als mijn brandstofpas defect is?

Om een nieuwe brandstofpas aan te vragen, neemt u contact op met RiemersmaLeasing afdeling reparatie en onderhoud via 073-8504751 ovf via onderhoud@riemersmaleasing.nl

Mijn brandstofpas is geblokkeerd door het gebruik van een verkeerde pincode

Indien u de pincode 3 keer verkeerd heeft ingegeven, is de brandstofpas voor 24 uur geblokkeerd bij het desbetreffende tankstation. Bij andere tankstations kunt u wel uw brandstofpas gebruiken,

Hoe kan ik de pincode van mijn brandstofpas opvragen?

Uw pincode kunt u schriftelijk opnieuw aanvragen via onderhoud@riemersmaleasing.nl

Mag ik andere benzine tanken (Shell V-Power, Bp Ultimate etc.) in plaats van de gebruikelijke brandstof?

Om andere brandstof te tanken, heeft u toestemming nodig van uw werkgever.

U heeft bij het tanken de verkeerde kilometerstand ingevoerd, wat nu?

Het komt vaak voor, de verkeerde kilometerstand wordt ingevoerd bij het tanken. Geen probleem, u kunt dit zelf binnen 5 minuten oplossen! Wat moet u doen:

  1. Ga naar www.mtc.nl/mijnmtc en login met uw gebruikersgegevens.
  2. Wanneer u ingelogd bent gaat u naar administratie (bovenin de balk) en klikt u op transacties.
  3. Als u bij rapporten de optie uitgebreid aanzet, kunt u meteen in het overzicht zien bij welke transactie u de verkeerde kilometerstand heeft ingevoerd.
  4. Klik op de transactie die verkeerd is gegaan.
  5. U kunt nu de juiste kilometerstand opnieuw invoeren.
  6. Klik op opslaan.

Schade

Naar welk adres moet ik het schadeformulier versturen?

Maak altijd een kopie van de voor- en achterzijde van het schadeformulier en bewaar deze zorgvuldig. Het origineel kunt u versturen naar: Riemersma Leasing, Afdeling Schade, Postbus 5004, 5201 GA, ‘s-Hertogenbosch

Hoe vraag ik een verklaring schadevrij rijden aan?

Neem hiervoor contact op met Riemersma Leasing afdeling Schade 073-8504752 of via schade@riemersmaleasing.nl onder vermelding van:

  • Het kenteken van de auto (of kentekens, indien u meerdere auto’s bij Riemersma Leasing heeft gehad)
  • De periode waarin u met deze auto( ‘s) heeft gereden
  • Uw adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer

De verklaring schadevrij rijden wordt normaliter door verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd

Kan ik bij schade zelf een garage of autobedrijf kiezen voor het herstel?

Nee, dit wordt geregeld via de schadeherstellers van Riemersma Leasing. De afdeling Schade van Riemersma Leasing maakt in overleg met u een afspraak voor het herstel. U kunt uw schade ook via de website melden of neem contact op met de afdeling Schade van Riemersma Leasing: 073-8504752 of via schade@riemersmaleasing.nl

Hoe vraag ik een schadeformulier aan?
Via onze website: aanvraag schadeformulier of u neemt contact op met de afdeling schade van Riemersma Leasing: 073- 8504752 of via
schade@riemersmaleasing.nl
Hoe meld ik een schade aan mijn leaseauto?

Een enkelzijdige schade (geen tegenpartij bij betrokken) meldt u door binnen 48 uur het schadeformulier op onze website in te vullen.
U ontvangt van Riemersma Leasing een bevestiging en het adres waar u de schade kunt herstellen. Of u neemt contact op met de afdeling Schade van Riemersma Leasing 073-8504752.

Is er een tegenpartij bij betrokken? Vul dan altijd het Europees schadeformulier in. Download hier het Europees Schadeformulier.

Kan ik bij een onderhoudsbeurt tegelijk schade laten herstellen?
Nee, met uitzondering van kleine onderdelen (zoals bijvoorbeeld een mistlampje of wieldop). Schadeherstel vindt alleen plaats bij onze schadeherstellers. U dient de schade (ook al gaat het om een kleine schade) vooraf bij ons te melden voor u dit kunt laten repareren. Eenzijdige schade kunt u melden via deze link naar schadeformulier of neem contact op met de afdeling Schade van Riemersma Leasing 073-8504752. Is er een tegenpartij betrokken vult u dan altijd met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Download hier het Europees Schadeformulier.
Wat moet ik doen bij schade aan mijn leaseauto veroorzaakt door de vorige berijder?

Meld de schade van een vorige berijder direct bij uw wagenparkbeheerder en bij de afdeling Schade van Riemersma Leasing 073-8504752. De schade zal door Riemersma Leasing op dat moment geregistreerd worden. U voorkomt op deze manier dat u ten onrechte aansprakelijk gesteld wordt voor betreffende schade(s). Afhankelijk van de omvang van de schade zal besloten wel of niet tot herstel over te gaan.

Heb ik een eigen risico en moet ik bij schade een deel van de kosten zelf betalen?
Dit is afhankelijk van het leasecontract en de autoregeling die u heeft met uw werkgever. Uw wagenparkbeheerder kan u hierover informeren. Bij een bovengemiddelde schadefrequentie hanteert Riemersma Leasing een staffel voor het eigen risico. Dit betekent dat u in extreme gevallen een hoger eigen risico gaat betalen. In alle gevallen betaalt u per schadegeval nooit meer dan het eigen risico.
Hoe kan het dat ik een eigen risico krijg doorbelast, terwijl de schade verhaalbaar is?

Zodra de schade aan de leaseauto wordt hersteld, wordt in eerste instantie altijd het geldende eigen risico aan u doorbelast. Zodra Riemersma Leasing het eigen risico van de tegenpartij uitbetaald krijgt, ontvangt u per direct een creditnota van Riemersma Leasing. Dit ter voorkoming van late doorbelastingen die door uw werkgever niet meer te verwerken zijn.

Reparatie & Onderhoud

Moet ik het onderhoud laten uitvoeren door een merkdealer?

U kunt het onderhoud laten uitvoeren bij een merkdealer of universeel autobedrijf. Indien u een voorkeur heeft voor onderhoud via een universeel autobedrijf verzoeken wij u dit op voorhand te overleggen met de Afdeling Reparatie en Onderhoud van RiemersmaLeasing  via 073-8504751 of via onderhoud@riemersmaleasing.nl

Kan ik het vervangen van een lampje, het bijvullen van vloeistoffen e.d. laten uitvoeren door alle autobedrijven?

Wanneer dit bedrijf rechtstreeks aan RiemersmaLeasing factureert en de officële onderdelen en vloeistoffen gebruikt, kunt u dit daar laten uitvoeren. De kosten voor het wassen, reinigen of tussentijds bijvullen van vloeistoffen zijn niet voor rekening van RiemersmaLeasing

Kan ik een zomer/wintercheck laten uitvoeren aan mijn auto?

De kosten van een zomer- of wintercheck zijn niet bij het leasecontract inbegrepen. Indien u tijdig onderhoud laat uitvoeren aan uw auto zijn deze controles overbodig. Tussentijdse controles van vloeistoffen kunt u uiteraard wel laten uitvoeren.

Wanneer mag ik de banden van mijn leaseauto laten vervangen?

De wettelijke norm voor profieldiepte is 1,6 mm. RiemersmaLeasing adviseert om de banden bij 2,0 mm profieldiepte te laten vervangen.

Waar kan ik de banden laten vervangen?

In combinatie met een onderhoudsbeurt kunt u de banden laten vervangen bij desbetreffend autobedrijf. Bij separate vervanging verzoeken wij de banden te laten vervangen bij een vestiging van Euromaster. Voor adressen gaat u hier naar de website van Euromaster

Waar kan ik de staat van mijn banden laten controleren?

U kunt de banden laten controleren bij een vestiging van Euromaster. Voor adressen gaat u hier naar de website van Euromaster

Winterbanden

Wanneer moeten winter-/zomerbanden gemonteerd worden?

Riemersma Leasing raadt aan de winterbanden in oktober/november te laten monteren. In maart/april kunnen de zomerbanden weer onder de auto. Maakt u ruim van te voren alvast een afspraak voor de bandenwissel om lange wachttijden te voorkomen.

Ga hier naar de website van Euromaster of bel met Euromaster 088 – 00 656 00

Passen sneeuwkettingen op alle banden / auto’s?

Nee, i.v.m. de ruimte in de wielkasten geldt dit niet voor alle banden c.q. auto’s. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw leaseauto, uw dealer of neem contact op met uw bandenleverancier.

Is het mogelijk om bij einde contract de winterbanden over te nemen?

Het is niet mogelijk de winterbanden gescheiden van het object over te nemen.

In welke landen zijn winterbanden verplicht?

In de verschillende Europese landen lopen de regels voor het gebruik van winterbanden sterk uiteen. Op de sites van de ANWB en Vereniging VACO vindt u de laatste stand van zaken. Naar de website van de  ANWB  en Vereniging VACO

Hoe kan ik winterbanden onder mijn auto laten zetten?

Zijn winterbanden opgenomen in het leasecontract? Maar heeft u nog geen winterbanden? Dan kunt u dit laten verzorgen door een vestiging naar keuze van Euromaster Bandenservice. De afspraak kan zowel online als telefonisch gemaakt worden. U kunt contact opnemen via de website  van Euromaster of via telefoonnummer 088 – 00 656 00

Heeft u met RiemersmaLeasing een afspraak over een andere winterbandenleverancier? Neem dan rechtstreeks contact op met deze leverancier.
Zijn winterbanden nog geen onderdeel van het leasecontract of weet u niet hoe het zit? Neem dan contact op met uw wagenparkbeheerder. Via uw wagenparkbeheer kunt u eventueel winterbanden aanvragen. Dit kan gevolgen hebben voor de hoogte van uw eigen bijdrage.

Bekeuring

Waar vind ik informatie over bekeuringen?

Op de website van het CJIB vindt u meer informatie over bekeuringen. ga hier naar de website van het CJIB.

Wanneer het een bekeuring betreft van een andere instantie kunt u zich daar toe wenden.

Op vakantie

Wanneer heb ik een buitenlandverklaring nodig?

Ga je met je leaseauto naar het buitenland dan heb je voor een aantal landen een buitenlandverklaring (AIT*) nodig. Dit is een bewijs dat je toestemming gekregen hebt van Riemersma Leasing om in de auto te rijden.

Landen waar je een buitenlandverklaring voor nodig hebt:

Albanië, Bulgarije, Bosnië-Herzegovina, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Israël, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië (Voormalige Joegoslavische Republiek), Marokko, Moldavië, Oekraïne, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk en Noord-Ierland, Wit-Rusland.

Houd er rekening mee dat de verzekeringsdekking voor die landen van toepassing moet zijn. Dit is aangegeven op de groene kaart. Voor Oost-Europa of Noord-Afrika heb je een speciale buitenlandverklaring nodig, waar kosten aan verbonden zijn.

REIS JE NAAR TURKIJE?
Je machtiging moet ondertekend worden door het Turkse consulaat.

REIS JE NAAR MAROKKO?
Je machtiging moet ondertekend worden door het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag (BuZa) én door het Marokkaanse consulaat. Je dient daarom je reis naar Marokko goed te plannen, want dit kan tot een paar weken tijd in beslag nemen!

Het proces:

1. Riemersma Leasing stelt de machtiging voor je op en stuurt deze per post naar de KvK;
2. De KvK ondertekent de machtiging en je ontvangt deze z.s.m. Na ontvangst kun je op reis met je leaseauto! (m.u.v. reizen naar Marokko en Turkije);
3. Reis je naar Marokko? Laat de machtiging tekenen door het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag en vervolgens voor de finale legalisatie door het Marokkaanse consulaat.
4. Reis je naar Turkije? Laat de machtiging ondertekenen door de Turkse ambassade.

Vraag de buitenlandverklaring aan via 073-850 4750 of neem online contact met ons op via het contactformulier. Vermeld bij het onderwerp dat het een buitenlandverklaring betreft en vermeld ook het vakantieland.

Wij wensen  je een fijne vakantie!

*AIT: Alliance Internationale de Tourisme

Boetes in het buitenland

Aangehouden

Bent u aangehouden vanwege een overtreding door de politie, dan kunt u ter plaatse een bekeuring krijgen. In veel gevallen is het beter deze bekeuring direct te betalen.

Geflitst

Wanneer u geflitst bent in het buitenland wordt de bekeuring thuis gestuurd, vaak weken of maanden later. Italië, Duitsland, Spanje, België, Frankrijk en Zwitserland sturen bekeuringen meestal naar het huisadres.

Hoogte van de boete

De hoogte van de boetes verschilt sterk per land. Waar wij in Nederland vooral hoge bedragen betalen voor een parkeerboete, tillen ze in sommige landen nog veel zwaarder aan verkeersovertredingen. De boetes lopen enorm hoog op en in bijvoorbeeld Spanje wordt de boete in sommige gevallen afgemeten aan de hoogte van het salaris.

Niet betalen

Betaalt u een verkeersboete uit het buitenland niet, dan ontvangt u meestal een 1e en 2e aanmaning. Vaak wordt ook het boetebedrag hoger. Betaalt u de boete na een aanmaning nog steeds niet? Dan kan een EU-lidstaat de inning van deze boete overdragen aan Nederland. U krijgt dan te maken met het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

Algemeen

Wie mag er in de leaseauto rijden?

Iedere bestuurder met een in Nederland geldig rijbewijs mag in de auto rijden mits de autoregeling van uw werkgever dit toestaat

Hoe kan ik het navigatiesysteem updaten en hoe zit het met de kosten hiervan?

Een update van een navigatiesysteem kan worden uitgevoerd door de leverancier van het systeem. Soms is dit ook mogelijk via de website van de fabrikant. De eventuele kosten hiervan worden doorbelast aan lessee. Overlegt u daarom met uw wagenparkbeheerder of deze kosten gemaakt mogen worden.

Contact

Riemersma Leasing
De Waterman 7-a
5215 MX ‘s-Hertogenbosch

+31(0)73 850 47 50

TwitterTwitter

Stel je vraag

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.