Autobedrijven schakelen over naar haal en brengservice

Nieuws

< naar nieuwsoverzicht

Autobedrijven schakelen over naar haal en brengservice

Autodealers en garages merken nu al de gevolgen van de coronacrisis. De verkoop van auto’s staat stil vooral particulieren blijven thuis, waardoor de markt behoorlijk vastzit. Om onderhoudswerkzaamheden door te laten gaan bedenken diverse bedrijven creatieve oplossingen. Haal- en brengservice van de auto komt regelmatig voor.

Ook fabrikanten zoeken naar mogelijkheden om haar dealers te ondersteunen. Ford spoort mensen aan om thuis te blijven. Dankzij PickUp&Clean kan de klant echter alsnog met zijn auto bij de Ford-dealer terecht voor service of onderhoud.

Met PickUp&Clean biedt Ford een oplossing om op een verantwoorde manier onderhoud en service mogelijk te maken. Dankzij dit relevante aanbod wordt direct contact vermeden, maar kan de klant toch de auto laten onderhouden of repareren bij de lokale dealer.

Klanten hoeven niet onnodig de deur uit, omdat de auto wordt opgehaald. De sleuteloverdracht kan op iedere locatie, bijvoorbeeld thuis of op het werk. Voor mensen met vitale beroepen een ideale uitkomst; de auto kan worden opgehaald op het werk en daar, na de service beurt, ook weer worden afgeleverd. Of juist tijdens de schaarse momenten van rust, kan de auto thuis worden opgehaald en afgeleverd en hoeft de klant geen tijd te besteden aan een rit naar de dealer.

Ook is er een aantal autobedrijven dat een grote bedrijfsbus hebben omgebouwd tot mobiele werkplaats. Zij komen bij je thuis en kunnen op die wijze toch jouw auto onderhouden.

Op het gebied van sales gaan autodealers creatief om met het besmettingsrisico. Op de website is de mogelijkheid tot videobellen verschenen. “Bekijk veilig en virusvrij een leuke auto van dichtbij!”

Daarnaast bieden dealers via haar websites de mogelijkheid om op afstand een auto te kopen, waarbij wordt benadrukt dat er ook op afstand inruilvoorstellen gedaan worden.

Door het Coronavirus komen fabrikanten, dealers en garagebedrijven met creatieve oplossingen die, met het oog op de RIVM-richtlijnen, nu nog voldoen.

Heb je vragen over reparatie of onderhoud van je leaseauto?

Bel Rudi: 073 – 8504751

Contact

Riemersma Leasing
De Waterman 7-a
5215 MX ‘s-Hertogenbosch

+31(0)73 850 47 50 (Bel mij)

 

Stel je vraag

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
Riemersma Leasing maximum snelheid