Riemersma Leasing
Riemersma Leasing
De Waterman 7-a
5215 MX ‘s-Hertogenbosch
+31(0)73 850 47 50 - info@riemersmaleasing.nl
Matchmakers in Mobiliteit

 keyboard_arrow_right
2904-riemersma-leasing-hoge-brandstofkosten-door-plug-in.jpg

Hoge brandstofkosten door plug-in?

De plug-in hybride was, en is eigenlijk nog steeds, populair. De subsidies en lage bijtelling hebben dit model de markt in gepusht. Nu zit u als werkgever met hoge brandstofkosten, want laden gebeurt zelden.

Er zijn veel mensen die op de valreep nog een Mitsubishi Outlander, een Volkswagen Golf GTE of een Audi A3 e-tron hebben besteld. Die was zo lekker gunstig in de bijtelling. Dat is inderdaad een mooi voordeel, maar de brandstofkosten vallen vaak een stuk hoger uit dan verwacht.

Opladen gebeurt zelden en de plug-ins rijden mede daarom, meer op benzine dan op stroom. Veel minder zuinig dan afgegeven door de fabriek.

Hoge brandstofkosten
Het is niet zo, dat iemand simpelweg geen zin heeft om op te laden. Vaak worden lange afstanden gereden en die rijd je nou eenmaal (nog) niet op stroom, maar op brandstof. Met als resultaat veel hogere brandstofkosten dan verwacht.

Die hogere brandstofkosten zijn nu een probleem, en die plug-in was al duurder in aanschaf. Te veel geluisterd naar de “voordelen” van een plug-in, want er wordt wel geprofiteerd van lage kosten door die gunstige bijtelling.

Wat kunt u als werkgever doen?
Als werkgever valt er wel een mouw te passen aan die hoge brandstofkosten. Leg de verantwoordelijkheid van het verbruik bij uw medewerker. Die wilde tenslotte zo graag een plug-in hybride rijden. Bepaal een budget voor de brandstofkosten, gebaseerd op het werkelijke verbruik van de auto en de verwachte kilometers. Overschrijdt de medewerker het budget? Dan krijgt hij/zij de aanvullende rekening. Hiermee worden de hoge onverwachte brandstofkosten voor de werkgever vermeden.

Steeds meer bedrijven nemen een soortgelijke afspraak op in de autoregeling.

Meer weten? Neem dan contact met ons.
Berichtnavigatie